Hvordan øke salget i nettbutikken?

Hvordan øke salget i nettbutikken?

Å øke salget på nettet er det primære målet for alle nettbedrifter, både store og små. Enten du driver din egen lille nettbutikk eller jobber for en større e-handelsbedrift, er å øke salget gjennom dine nettkanaler ditt største ønske – og det vanskeligere enn det ser ut som. Men hva om det fantes en enkel måte å forbedre kundereisen og øke konverteringer på?


Hvorfor er det verdt å stole på kunstig intelligens innen netthandel?


Med personalisering av tjenester, høyere kvalitet på kundeservice eller automatisering av salgsprosesser kan kunstig intelligens støtte e-handelsløsningen på mange områder og effektivt styre salget.

Hvorfor er det verdt å investere i AI for nettbutikk? Og hva kan vi oppnå med det?

Her presenterer vi noen viktige fordeler og forklaringer ved bruk av AI innen netthandel.


  1. Hva kan AI gjøre for netthandelen?
  2. Forstå kundens behov
  3. Bedre kvalitet på tjenesten
  4. Forenkling av salg
  5. Oppdager falske anmeldelser

1. Hva kan AI gjøre for netthandelen?


AI er en teknologi som har forandret mange områder innen hvordan vi lever de siste årene.

I e-handelsbransjen gir det mulighet for en grundig analyse av forbrukernes preferanser og atferd, som igjen kan brukes av nettbutikker for å tilpasse kommunikasjon med kunder eller automatisere salgsprosesser.

Systemet registrerer data om hver enkelt brukers oppførsel og viser, basert på dem, individuelt tilpassede tilbud.

Faktisk kan hver kunde få vist en annen, personlig versjon av nettbutikken som ideelt passer til deres individuelle shoppingpreferanser!


1. Forstå kundens behov


I dag er personalisering av tjenester ved bruk av kunstig intelligens en av de viktigste trendene innen e-handel.

Å vite kundenes behov og atferd ville ikke være mulig uten store datamengder. Avanserte algoritmer, som effektivt behandler den innsamlede informasjonen, er nødvendige for deres analyse.

Basert på dem lager de blant annet produktanbefalingssystemer og søkeresultater, som er tilpasset forventningene til den enkelte kunde.


Hvordan bytte hosting i 2019

2. Bedre kvalitet på tjenesten


En av de viktigste utfordringene nettbutikker står overfor er å gi kundene et raskt svar på spørsmålene de stiller.

Der tradisjonelle konsulenter slutter å være produktive, blir chatbots med maskinlæringsmekanismer nyttige.

De fjerner ikke bare all tvil hos kundene raskt og effektivt, men deltar også i behandlingen av komplekse ordrer, og minimerer risikoen for å forlate handlekurven av forbrukeren.


3. Forenkling av salg


Personalisering av tjenester og tjenester av høy kvalitet er ikke de eneste fordelene med kunstig intelligens.

Eierne av nettbutikker kan benytte seg av det selv i et stadium av å nå mottakere av produkter og tjenester. Hvordan? Ulike salgsverktøy brukes til dette formålet – både i området for å velge potensielt interesserte kunder, lage en riktig salgsmelding for dem, så vel som å starte kontakt gjennom den aktuelle kanalen.

Disse verktøyene fremskynder hele prosessen mens de begrenser risikoen for feil handlinger.


4. Oppdager falske anmeldelser


Falske anmeldelser er et økende problem som nettbutikker i mange sektorer står overfor.

I sporing av anmeldelser, som er en av de viktigste beslutningsfaktorene når du handler på nettet, fungerer kunstig intelligens meget bra. Avanserte algoritmer, med høy nøyaktighet, verifiserer korrektheten av oppføringer, og oppdager de falske som kan skade omdømmet til merkevaren og fremme dem som er nyttige for potensielle kjøpere.


Lignende artikler:

Del