Grunner til hvorfor starte blogg

7 grunner til hvorfor du bør blogge

Markedsføring i dag handler mer om innhold og mindre om kanal, derfor gir det mening å se nærmere på blogging som en av den mest verdifulle digitale kanalen.


Leserne konsumerer innhold fordi de har en interesse i det. Mange har konkrete varige interesser. Noen har korte impulshensikter. De vil naturligvis forsøke å få innhold som løser disse interessene og behovene. Hvis du tilbyr disse menneskene dette innholdet, er det svært sannsynlig at du kan bli synlig.

Tips: Slik kommer du øverst på Google med WordPress


  • Blogging er kostnadseffektivt.
  • Det har langvarige SEO fordeler.
  • Det oppfordrer til mye mer engasjement av merkevaren.
  • Det kan øke trafikken organisk.
  • Ved å gi relevant informasjon vil folk oppsøke deg.

1 . Blogginnlegg er perfekt for optimalisert søk

Et WordPress-blogginnlegg som inneholder aktuelle søkeordssetninger vil bli indeksert i søkemotorene, noe som gir markedsfører muligheten til å rangere relevante søkeord for merkevaren og dermed gjøre det lettere for potensielle kunder å finne informasjon om varemerket. Og mens søkeannonser som AdWords, kan bidra til vekst, er bloggens innhold mer kostnadseffektiv, relevant, SEO-forebyggende og forsvinner ikke når AdWords-kampanjen avsluttes.


2 . Blogginnlegg samler andre former en ord for interessant innhold

Blogginnleggene er ikke begrenset til bare tekst. Innlegg kan være være med bilder, video og alt annet visuelt innhold (som infographic) som kan gi en mer detaljert informasjon, og skape ett fyldigere, og en mer delevennlig brukeropplevelse. Et blogginnlegg er egnet til å vise et innsiktsfullt innhold for et oppsøkende publikum. Det fine med en WordPress-blogg er at den er der alltid når publikum søker og ønsker å lese det.


3 . Bloggartikler kan enkelt deles via sosiale medier

Ved å dele selv eller legge sosiale delingsknapper fra blogginnlegget til f.eks. Facebook, Twitter og Instagram blir det svært enkelt for leserne å dele bloggens innhold med sin vennekrets –  noe som dramatisk utvider rekkevidden av innholdet langt utover bare dine faste lesere.


4 . Bloggartikler kan øke trafikk til et HELT nettsted

Siden blogginnlegg tiltrekker trafikk gjennom søkemotorer, sosiale nettverk eller e-post abonnenter, kan de positivt påvirke besøk til merkevarens produktsider, landingssider eller hvilket som helst sted du velger å fremheve i et individuelt blogginnlegg.


5 . Blogginnlegg er en effektiv måte å skape fortjent markedsføring

Et blogginnlegg kan sende et reklamebudskap på en naturlig og postiv måte til mottaker – fordi de valgte å besøke et bestemt blogginnlegg nettopp fordi den hadde relevant informasjon og interessant innhold. Når markedsførere blogger om en merkevare med ærlighet og ønsker å løse et problem, skaper det noen ganger fortjent markedsføring.


6 . Brand-blogging oppfordrer til engasjement rundt merkevaren

Fordi en bloggartikkel naturligvis tillater leseren kommentarer, kan din merkevare engasjere publikum, og trekke dem nærmere og nærmere inn din verden. Det gir omtrent en mekanisme for å engasjere seg med likestilte merkevarefans, eller for den saks skyld, vise et engasjement offentlig.


7 . Brand-blogging kan bidra til å bygge en kundedatabase

Ved å tilby e-postabonnement på WordPress-nettsiden din, kan du bygge en database over e-poster og kontakter. Denne databasen er verdifull på den måten at du kan benytte deg av den til å tilby mer innhold og å konkretisere tilbud og events på produkter eller løsninger som er knyttet til disse interessene.


Lignende artikler: